فضای ابری 16 تا 18

تکمیل ظرفیت

فضای ابری (تئاتر16 تا 18 سال)

ویژه نوجوانان 16 تا 18 سال

ویژه گروه سنی:

نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ سال

زمان برگزاری:

پنجشنبه ها - ساعت 17 تا 18:30(شروع از 6 مهرماه)

مکان برگزاری:

پردیس کتاب اصفهان

ظرفیت این رویداد به اتمام رسیده است

اهداف رویداد

یکی از شیوه‌های توانمندسازی روانشناختی و ارتقاء مهارت ابراز وجود هنردرمانی است و از میان شیوه‌های مختلف هنردرمانی، سایکودرام یا روان نمایشگری به خاطر استفاده از شیوه های عملی و نمایشی به جای صحبت کلامی صرف، در توانایی بازسازی مسائل فرد از پتانسیل بالایی برای افزایش ابراز وجود و در نتیجه ارتقاء مهارت کنترل عواطف برخوردار است.

در تعریف سایکودرام به عنوان یک فرایند درمانی، می‌توان گفت سایکودرام عبارت است از یک روش درمانی که به شرکت کنندگان در این فرایند کمک می‌کند مسائل اجتماعی و روان شناختی را در بافتی واقعی بازآفرینی کنند، نه اینکه فقط در مورد آن‌ها صحبت کنند، همچنین روشی است که فرد به یک موقعیت ویژه، باتمرکز بر واکنش‌های رفتاری، سیستم اعتقادی در مورد خود، دیگران و جهان، احساس و پیامدهایی که آن پاسخ برایش در پی دارد، پاسخ می‌دهد.

این رویداد با هدف بالا بردن سطح هوش هیجانی، شناخت احساسات مختلف و شناخت نحوه بروز متناسب آن‌ها، پرورش تفکر خلاق و برقراری ارتباط موثر با دیگران اجرا می‌شود.

در این دوره با استفاده از تکنیک‌های سایکودرام تلاش می‌شود تا موقعیت‌های مختلف درون فردی و بین فردی نوجوان بازسازی شده و به او کمک شود تا بهترین انتخاب را در مسیر خود داشته باشد.

یکی دیگر از اهداف این دوره برون‌ریزی و حل تعارضات درونی و بیرونی نوجوان با استفاده از نیروی همدلی و همراهی گروه است که سبب می‌شود گروه احساس نزدیکی بیشتری داشته باشد و فضای امن و مطمئنی برای روابط آتی بسازد.

سایر توضیحات

نوجوانی، مرحله­ رشد فیزیکی و روانی در هر انسانی است که با گذر از کودکی و رسیدن به جوانی اتفاق می­‌افتد. اهمیت این دوره از آنجایی است که با تحولات فیزیکی و رشد تفکر انتزاعی و هویت­یابی همراه می‌­شود. در این دوره فرد با مشکلات فردی، اجتماعی، شغلی و خانوادگی از یک سو و تغییرات گسترده بدنی و شناختی از سوی دیگر روبرو است که برای سازگاری با آن‌ها نیازمند راهبردهای رفتاری و شناختی ویژه‌­ای است. بدین سبب لازمه ی ورود به اجتماع، داشتن آمادگی لازم و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز هر فرد و نحوه ارتباط گیری با دیگر اعضای جامعه است. در این دوره سعی بر آن می‌شود که فضای گروهی همدلانه‌ای برای یادگیری مهارت‌های لازم فراهم شود و نوجوان بتواند بدون توبیخ شدن، بروز رفتارهای متفاوت را بیازماید و بهترین روش را برای رو به رو شدن با چالش‌های زندگی انتخاب کند.

در این دوره با بازسازی فضای اجتماعی، خانوادگی و فردی هر نفر تلاش می‌شود تا نسبت به شناخت خود و شناخت محیط اطراف برانگیخته و مشتاق شود و در نهایت از میزان تعارض‌های این دوره بکاهد.

 

مهارت‌هایی که در این دوره نوجوان تجربه می‌کند-بهبود مهارت‌های ارتباطی بین فردی

-شناخت دنیای درون

-بهبود اعتماد به نفس و مشارکت گروهی

-شناخت هیجانات و احساسات مختلف و نحوه بروز جسمانی و روانی هر کدام

-آموزش مهارت حل مسئله و انتخاب

سبد خرید