باشگاه احساسات

تکمیل ظرفیت

باشگاه احساسات

ویژه کودکان 8 تا 11 سال

ویژه گروه سنی:

کودکان 8 تا 11 سال

زمان برگزاری:

پنجشنبه ها - ساعت 11 تا 12:30(شروع از 6 مهرماه)

مکان برگزاری:

پردیس کتاب اصفهان

ظرفیت این رویداد به اتمام رسیده است

اهداف رویداد

  • آشنایی کودک با ویژگی‌های فردی خود، نیازها و توانایی‌ها
  • شناخت علایق، اهداف و آرزوها
  • آشنایی با احساسات مختلف
  • آشنایی با نشانه‌های بدنی احساسات مختلف
  • مدیریت صحیح هیجانات

 

سایر توضیحات

احساسات بخش مهمی از زندگی ما را شکل می‌دهند و به زندگی ما شور و حرارت می‌بخشند. لحظه‌ای زندگی را بدون هیجان تصور کنید… خالی از هرگونه هیجان و حرارت! با این حال همه‌ ما می‌توانیم دردسرهایی که از ناحیه احساساتمان کشیده‌ایم را به یاد بیاوریم. آنجا که در اندوهی عمیق فرو رفته‌ایم یا آنجا که به دلیل ترس یا خجالت، بسیاری از کارهایی که دوست داشته‌ایم، انجام نداده‌ایم. افرادی که احساسات خود را به درستی می‌شناسند و آن‌ را درست ابراز می‌کنند به نحو موثرتری از احساسات خود بهره می‌برند.

کودکانی که در تشخیص، بیان و مدیریت احساسات خود توانا هستند بهتر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، هرگاه در موقعیت یا رابطه‌ای، احساس ترس یا ناراحتی داشته باشد، با اهمیت دادن به احساس خود به فکر می‌افتد برای آن چاره‌جویی کند و همین امر او را از بسیاری آسیب‌ها مصون میدارد. او چون می‌تواند احساسات دیگران را از روی چهره، بدن و صدای آن‌ها تشخیص دهد، با حساسیت بیشتری به احساسات دیگران پاسخ می‌دهد و در صورت لزوم با دیگران همدلی می‌کند.

ما در این دوره مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با احساسات را آموزش می‌دهیم؛ مهارت‌هایی مانند شناختن احساس خود و دیگران، تشخیص حالت‌های هیجانی مرتبط با هر هیجان، شناخت موقعیت‌هایی که در فرد احساسات مختلف ایجاد می‌کند، توانایی ابراز درست هیجانات و…

چنین مهارت‌هایی در صورتی که در کودکی فراگرفته شوند، در دوران نوجوانی و بزرگسالی به کمک فرد می‌آیند و کیفیت زندگی و روابط او را بهبود می‌بخشند.

مهارت‌هایی که در این دوره کودک تجربه می‌کند– خودشناسی

– ارتباط بهتر با دیگران

– مراقبت از خود

– پذیرش خود

– مهارت‌های عاطفی

– تنظیم رفتار خود با بهره‌گیری از احساسات

سبد خرید